BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

my playlist

Wednesday, December 2, 2009

The Story of Mine Episode 4 (SAHABAT)

Bismillahirrahmanirrahim
Kehadapan sahabatku yg kukasihi dan kusayangi kerana allah
Semoga dirimu sentiasa di bawah lindungn dan rahmatNya serta dikurniakan tubuh badan yg sihat bg menunaikan tanggungjawab sebagai muslim..Ketika nukilan ini ditulis, mungkin kau sedang ditemani oleh sahabatmu yg mampu menceriakan dirimu lebih dr diriku..walau bersama sesiapa pun dirimu ketika ini, walau sesiapa jua disisimu diriku tetap mendoakn kesejahteraan dan kebahagiaan dirimu.

Sahabatku,
Banyak yg telah kufikirkan, tentang kata2mu mengenai diriku. Tentang teguran darimu
yg membuatkan diriku tersedar dr lamunanku.Terima kasih wahai sahabatku.dengan kata2 dan teguranmu itu aku muhasabah kembali tentang apa yg telah aku lakukan sepanjang kta bersahabat. Adakalnya pertuturan dan perilakuku melukai hatimu. Tapi kau masih lg tersenyum ketika berbicara denganku. Kuakui kelemahan diri yg sukar skali mengawal bicaraku. Telah banyak kali ku ingtkan diri ini agar mengawal setiap tutur bicara namun aku kecundang jua.

Sahabatku,

Kadang2 banyak perkara yg ingin ku kongsikan bersamamu, bile kusedar tentang siapa diriku pd pandangn matamu, cepat2 aku padamkan keinginan htiku itu. aku mengerti bahawa aku bukanlah sesiapa bg dirimu. Tp bagiku dirimu amat bererti buatku. Sejak aku mengenali dirimu banyak perkara yang xpernah aku bayangkan menjadi sebahagian dri kisah hidupku telah pun kutempuhi. Ianya amat bererti bg diriku yg masih mencri erti tengtang kehidupan sebenar.

Sahabatku,
Aku tertanya kemana hilangnya kemesraan hubungan kita?. Kenapa kau mendiamkan diri dan tidak menjawab semua panggilanku. Jika benar diriku ada membuat salah dan melukai hatimu maafkanlah diri ini kerana aku jua manusia biasa yg tidak lari dr melakukan kesalahn dan kesilapn. Khabarkanlah pada diriku tentang apa yg telah aku lakukan yg membuatkan dirimu menjauhkan diri dariku. Jika dirimu enggan memaafkanku, apalah dayaku kerana hanya kau lah yg berhak untuk membri kemaafan. Sahabatku yg len pernah berkata "orng yg memaafkan kesalahn orng len punya jiwa yg besar" mahukah kau menjadi seperti mereka?

Shabatku,
Aku tidak mmpu lg menyusun madah kerana setipa kali diriku mencoret nukilan buatmu aku dpt rasakn yg kau semkin jauh driku. Ambillah sebanyak mna waktu yg kau mahukan. Akanku didik driku agar sabar menanti sebuah kemaafan darimu. Jika itu harga sebuah kemaafan yg perlu kubayar, aknku sabar dlm penantian ini.
Aku ingin kau tau betapa aku hargai persahabatn ini.

Sekian Dariku,
SAHABATMU



0 comments: